Kto stoi w miejscu ten się cofa. Tak mówi popularne polskie przysłowie, którego znacznie ma przekonywać do działania. Nie można zatrzymać się na zbudowaniu dobrej opinii i dalszym funkcjonowaniu bez jej polepszania. Z czasem wszystkie wcześniej przeprowadzone zabiegi marketingowe staną się mało aktualne, a te, które zastosuje konkurencja, mogą okazać się bardziej skuteczne. W zakresie marketingu, każdy zastój może wpłynąć na znaczne pogorszenie kondycji firmy, więc systematyczna jej promocja jest obowiązkowym przedsięwzięciem każdego przedsiębiorcy.
Skuteczne sposoby promocji
W temacie skutecznej promocji prowadzone były wielokrotnie naukowe badania, których celem miało być znalezienie najbardziej trafionych narzędzi marketingowych. Pod uwagę brano skuteczność reklam publikowanych w czasopismach, emitowanych w radiu i telewizji, kolportaż ulotek reklamowych, a także zastosowanie gadżetów promocyjnych. Wyniki badań ewidentnie wskazały największych zwycięzców w rankingu najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Ponad pięćdziesiąt procent badanych stwierdziło jednoznacznie, że najdłużej zapadają w pamięci nazwy firm, które stosują gadżety reklamowe (breloki, ceramika reklamowa, smycze, długopisy, zabawki i inne). Stwierdzili oni, że w porównaniu z innymi metodami promocji firmy, ta wydaje się najbardziej skuteczna.
Gadżety reklamowe w rękach mądrego przedsiębiorcy
Jak wyżej wspomniano, największą efektywnością w dziedzinie skutecznej reklamy, cieszą się różnorodne gadżety reklamowe, wręczane przy określonych okazjach kontrahentom i klientom. Ich zadaniem jest pozyskanie większej sympatii i lojalności w dalszych kontaktach, a także utrwalenie w ich pamięci nazwy firmy i jej znaku firmowego. Z tego powodu wszystkie stosowane przez przedsiębiorcę prezenty powinny mieć obowiązkowy nadruk logo. Gdy w grę wchodzą drobne przedmioty (breloczki, scyzoryki, smycze), logo może być wyraziste i przykuwające uwagę. Gdy zaś prezenty reklamowe przeznaczone są do promowania się w trakcie spotkań biznesowych (elegancka ceramika reklamowa, galanteria skórzana, markowe pióra,), nadruk firmowego logo winien być bardzo subtelny.
W ostatnich latach ewidentnie rośnie popularność gadżetów porcelanowych, które sprawdzają się zarówno względem wzbudzania sympatii indywidualnych klientów, jak i poważnych kontrahentów. Ceramika reklamowa może przyjąć postać pojedynczych kubków lub dużych zestawów do kawy.